Wednesday, January 17, 2007

Bola Bola Bola... Bola Apa Daaaa

cerita pasal bola sepak.... aku nak cerita macam mana aku boleh jadi tak tere sebab nye memang aku tak tere. sedih kan hehehe.. apa nak buat.. aku minat main bola dari kecik cuma takde bakat semula jadi utk jadi tere... aku mula main bola sepak ni masa umur 9 tahun darjah 3.. aku join team zon pudu.. tapi tak pernah pon dapat masuk first 25 diorang cuma join diorang berlatih.. arwah ayah aku memang suka bola.. dia pernah wakil selangor B dalam awal tahun 80an..

berbalik pada cerita aku.. so bertahun tahun gi sana sini main bola.. akhirnya masa aku darjah 5 aku di pilih utk wakil sekolah rendah aku utk bawah 12 tahun.. masa tu aku main defend kiri huhu tapi ngarut jer la.. dapat la main first eleven.. merasa la masuk pertandingan.. lepas tu naik darjah 6 lagi sekali aku dapat wakil sekolah rendah aku.. tapi masa tu aku dah jadi tak tere sebab ada orang lagi tere dari aku.. so aku cuma dapat main sekali jer dari 5 game.. hehehe bagus gak.. boleh jalan jalan takde penat...

naik tingkatan 1 aku ni kategori orang kerdil masa tu.. tinggi aku tak sampai 1.5 meter.. so chances aku nak join team sekolah amatlah tipis.. nak join macam mana.. hampir setiap pemain bawah 15 tahun sekolah aku main utk team KL.. hehehe..tapi naik tingkatan 2 aku dipilih utk projek bolasepak bawah 15 sekolah aku.. kiranya top 25 la.. cuma aku susah nak layak utk 18 orang tu sebab aku kecik sangat... compare ngan member member aku semua bagak bagak... akhirnya aku tarik diri and join main hoki...

lepas tu masa tingkatan 4 aku dapat masuk mrsm jasin.. culture kat sini pelik sikit.. kalau nak join pasukan sekolah kena tunggu form 5 kiranya kasik can kat senior.. so aku main hoki utk maktab aku.. dapat la jalan jalan satu daerah jasin... naik tingkatan 5 aku dapat masuk team bola maktab aku.. tahun tu kitorang jadi champion daerah jasin.. merasa la dapat cup satu hehehe. maktab aku dapat wakil daerah jasin.. tapi kitorang sangkut peringkat daerah.. seri ngan vokay melaka tengah, kalah 2-1 ngan dol said.. seri lagi dengan sekolah mana aku lupa.. so tak dapat pergi quarter..

lepas sekolah aku masuk u.. dekat u aku dapat wakil utk U aku selama 4 tahun.. start dari situ la orang selalu ajak aku main bola.. walaupon aku tak tere mana pon.. cuma masa tu aku berat aku 15kilo ringan dari sekarang.. so aku boleh lagi la nak hambat orang termasuk player import dari afrika.. sekarang aduh... mau pitam nak kejar kunta kinte.. hehehehe...

begitu la sejarah aku main bola ni.. paling best aku ni jarang score.. boleh kira la.. ada la dalam 3-4 biji je yang aku score.. selebehnya gol sendiri wakakakaka.. seronok main bola ni.. boleh dapat member ramai.. sebab main bola la aku rasa aku kenal ramai orang.. walaupon orang tak kenal aku hehehe...

ok la lepas ni aku cerita plak pasal lain.. mesti korang kata aku poyo.. takpe jgn risau.. aku memang tak tere main bola


Soccer Net
Football Manager 07

3 comments:

Izham Miyake said...

poyo..

ko tere sebenarnya. tere perhambat orang. cemana pun aku bangga ko dukung aku keluar padang masa aku injured dulu. Oh bukan semua orang boleh dukung aku yang berat ini.

Anyway farok, on your recent happenings, aku harap ko boleh relaxlah. Kejap je tu..

ayahana said...

entahlah bai.. its getting more complicated.. aku dah blur tahap tapir dah sekarang nih.. tak tau nak buat apa dah..

ayahana said...

alhamdulillah semuanya kembali kepada sedia kala..

bai i owe you alot.. thx for being there when i need someone to talk with...

wei datang nanti bleh lepak lagi