Friday, November 03, 2006

selamat hari raya aidilfitri semua... part 2

24/10/2006

ye ni semua sambungan ari tu.. ye ari ni ari raye.. aku bangkit paling last antara semua apa tak nye tidur dah dekat kol 5 pagi.. nak bangkit 630.. huhu aleh aleh terjaga dah 7:45 am. last last aku gi semayang raya sengsorang kat semejid..

ari first tak banyak benda aku buat.. dah la petang hujan.. nak gi berjalan pon susah sebab mak mertua aku baru lepas buat minor operation.. so wife aku jaga dia.. aku pergi pon rumah dekat dekat jer..

malam tu lepak kat rumah jer tengok tv hahahaha

25/10/2006

pepagi tu aku siap siap kan barang sikit.. plannya tengahari nak balik perak.. lepas jalan jalan kat area alai nih.. tapi apakan daya tengahari tu hujan lebat... last last aku gerak balik gopeng kol 5 petang..

jam tak hengat nye nak ke kl.. dari exit pedas linggi lagi dah stuck.. aku tak tahan aku masuk lane emergency tu pon 3 jam tu... baru sampai kat exit klia/ipoh (elite)..

dari situ ke gopeng takde masalah dalam masa 2 jam aku dah sampai.. tapi aku terus direct ke ipoh umah cousin aku.. biasa la tetiap tahun dia buat makan makan.. malam buat bbq.. cuma tahun ni kesian.. cousin aku sorang je ada.. yang lagi sorang kena hantar kursus kat itali.. best betul kerja kat petronas nih.. adik aku sampai awal sikit dari aku.. dia la tolong pastu aku sampai dalam kol 10:30pm..

malam tu aku balik rumah kol 12++.

26/10/2006

hari raya ketiga.. aku yang tak tau apa apa ni tetiba je mak aku suruh bangkit awal.. dia kata dia buat makan makan tengahari ni.. tapi jemput sedare mare yang dekat jer..takde orang luar pon.. ala budget cipot kot mak aku.. takpe la tu pon dah meriah.. penuh bawah rumah aku.. aiseh lupa plak nak amik gambar rumah aku.. rumah aku antik sikit.. umur rumah tu lagi banyak dari umur mak aku yang dah 62 tahun ni.

busy la ari tu sampai ke petang.. malam tu lepak lepak tengok tv jer.. anak aku dah bising nak tengok kartun.. mana la umah nenek gopeng ada astro nak oii... ehehehe

27/10/2006

hari ke empat ari jalan jalan carik makan.. memula tu kitorang gi rumah kak liza kat ampang ipoh... lepas tu singgah rumah am kat jalan nak ke batu gajah aku lupa nama taman rumah dia.. lepas tu aku gi rumah pak teh ngan pak lang aku.. huhuhu letih gak.. jauh jauh rumahnyer.. cuma rumah pakteh ngan paklang aku jer dekat...

28/10/2006

aku balik kolumpo.. abeh la kisah aku berhari raya


alhamdulillah semuanya selamat sampai selamat balik... aku happy anak aku happy wife aku kurang sikit.. sebab mak dia tak berapa sihat.. tapi bila dah tiba kl.. wife aku kata mak mertua aku dah start bercakap ngan nada orang sihat.. alhamdulillah.. nasib baik cepat detect... kalau tak tak tau ler...

5 comments:

Miss Appleijo said...

al kisahnya ekk wakaka kat ipoh pun ada ampang ekk..aku ingat kan selangor jer ada ampang wakaka poyoss jer kan..apa lah ko farokk..amik gambar umah pun lupa..kalau tak leh gak tgk umah mak ko cehhh

Izham Miyake said...

kat seremban pun ada ampang.. tapi dah ditambah hujungnya jadik ampangan..!

Miss Appleijo said...

wakaka kat seremban punya ampangan tu aku tahu maa..yg ni ampang, perak..baru 1st time teman dengor haiyaaa :P

Noral said...

maneayahana ni? lama tak update blog? mesti sibuk bawa anak isteri beraye.

ayahana said...

bukan la noral.. sibuk buat kerja kat opis hehehe