Friday, August 11, 2006

What's with the world today..

assalamualaikum,

huhu skema gila aku taip.. ye la ada aku terbaca yang perkataan akum tu ada bawak makna lain.. aku dah tak ingat apa dia.. well aku pon tak tau nak celoteh apa.. kesedihan dlm family wife aku masih belom hilang.. reda tu maybe la.. tapi aku still dapat tengok yang ramai takleh terima kehilangan orang yang mereka sayang.. ye la sapa la bangang sangat seronok tengok ayah sendiri pergi buat selama lamanya.. kalau ada meh tunjuk kat aku biar aku seligi kepala dia..

famili aku ok.. ni ada berita baik.. aku dah dapat kunci rumah aku last 3 weeks. lupa nak mention sebenarnya.. :) sekarang ni tengah carik sapa yg bleh pasang gril murah.. so far dah ada 3 company bagi quotation.. ada 1 tu mahal gila.. tak tahan aku tengok harga dia quote. yg melayu nye murah tapi dari segi kecekapan.. hrmm macam takleh pakai jer.. hahaha tunggu la ari ni ada lagi satu company kitorang panggel..

pastu aku nak ubah sinki kat dapur tu.. nak buat tapak simen terus.. takde la rasa cam tak selamat sinki tu. ye la.. bila dah berfamili ni.. sinki tu dah penuh ngan pinggan mangkuk (perhatian bigan takde aka pig in the plate) so dah ada jumpa satu company ni.. diorang offer dalam rm1500. buat mini kabinet sekali. sinki tu aku mintak yg dua mangkuk so senang nak membasuh.. ada ke duit aku nih..

sekarang ni masalah lampu plak.. ye la dah dok umah sendiri takkan nak buat selekeh jer betul tak? alang alang buat cantik cantik.. tapi tah la..tengok camner..

well berbalik pada tajuk aku ari nih.. aku bukan nyer apa.. macam macam masalah negara masalah dunia kita dengar ari ni.. paling aku sebak bila tengok israel serang lubnan.. tapi yg dapat bantuan kewangan kecemasan israel bukannya lubnan! mana pergi sekutu sekutu islam sedunia? betul kata satu ustaz yang datang surau bagi kuliah ari tu.. total umat islam satu dunia lagi ramai berkali ganda dari yahudi.. tapi apsal kita tak mampu buat apa apa? sedih aku tengok.. yang lagi sedih bebudak kecik plak tu kena tembak.. jadahnya? takkan budak umur 5 tahun nak pegang m16 kot sampai korang tembak jer diorang.. oii aku masa umur 15 tahun menembak m16 pon rasa berat lagi tau! buduh aaa.. buat masa ni apa kita mampu buat hanyalah berdoa...

tu satu.. ni lagi satu.. dalam malaysia sendiri dah bergolak.. apa jadah la penyokong artikel 11 nih.. aku rasa nak taji taji je kepala orang yang organize natang alah nih... isk...

2 comments:

Izham Miyake said...

tapi kan farok.. aku rasa israel serang lubnan tu ada hikmahnya..

sebab lubnan tu tak seperti yang kita fikirkan.. tempat diorang tu khabarnya lagi teruk lagi dari tempat kita.. night club dia lagi banyak..

ayahana said...

betul aku setuju.. baru ni ada ustaz cerita pasal lubnan masa kuliah zohor.. ya rabbi terkujat aku dengar... :)

tapi kesian semata mata nak kasi lubnan jatuh di tibainya hizbullah :)