Monday, March 19, 2007

Hobi

Salam semua.. ari ni aku nak citer pasal hobi.. dari kecik sampai la ke besar aku ada hobi yang berubah ubah... cuma yang sama sampai sekarang aku minat simpan action figure...

masa kecik kecik.. orang kata zaman zaman ribena.. aku mempunyai hobi yang hampir kesemua orang pon tau... korang pon mesti tau punya... tak lain tak bukan kumpul setem... haha.. masa kecik aku tak tau pon yang kumpul setem ni busan.. tapi bila aku dah besar.. baru aku sedar yang kumpul setem tu amatlah bosan hehehehe...

lepas tu aku beralih arah.. aku mula kumpul kereta mainan.. ala die cast metal tu.. dulu glemer ngan hot wheel, tommy, ngan micro machine.. banyak gak la aku kumpul ada la dalam 2 bag plastik jual ikan yang besar tu.. tapi apa kan daya.. bila aku dok hostel.. adik aku pon dok hostel.. semuanya kena kidnap ngan pakcik aku... bengang gila aku sampai ke ari nih...

pastu bila aku dah besar sikit lagi.. dah masuk form 1 dah masa ni.. aku mula kumpul action figure.. aku mula mula kumpul barang MASK.. ala kartun yang ada mask ngan apa tah gang jahat dia aku pon lupa.. ada la dekat 20 character aku ada.. vehicle dia pon aku ada dekat 10 biji.. dari kecik macam condor tu sampai la ke jackhammer.

lepas lepas tu aku kumpul GI Joe plak.. yang ni lagi la kalau ikutkan mau dah 2-3 ribu aku abeh.. guna duit raya la apa laga.. berbundle character aku simpan.. macam macam benda ada... yang paling aku suka gang gang ninja dia.. sik ingat namanya :)

dah tu aku start kumpul lego plak.. tapi aku amik model lego castle.. menarik gak.. ala ala robin hood hehehe...


sekarang hobi aku masih sama.. cuma aku tak beli banyak lagi.. aku kumpul dragon ice age dari mega blok.. sekarang baru ada 2 ekor naga besar.. nak gi carik lagi.. lepas ni nak beli almari hiasan... aku nak susun naga naga aku tu hehehe.. meh aku tepek gambar naga aku.. :) ada 2 baru satu chrome dragon satu lagi bronze dragon :)



rar ni la dia naga aku hehehe :)





yang ni lagi satu naga aku hehehe :)

5 comments:

Izham Miyake said...

hehheh. ko bagi aku idea nak tulis apa la farok. aku pun dah kehabisan idea ni.

ko nak mai blogshares tak? gila woo.. aku addicted main blodshares ni.

cuba ko masuk www.blogshares.com. tak faham bleh call aku.

ayahana said...

macam menarik jer.. ok aku akan try sekarang jugak :)

Anonymous said...

hobi aku sekarang suka simpan pompuan.....banyak dah dalam almari

Izham Miyake said...

weh farok.. amacam blogshares?

perlu bantuan enggak?

ayahana said...

well aku tengah kalut siapkan kerja kerja terakhir.. lepas ni boleh layan blogshares.. paham dah sikit sikit :)